Метод Lapbook допомагає розвивати дитину.
Сучасний
педагог є не лише прибічником та користувачем нових педагогічних ідей та
технологій, розроблених відомими фахівцями, а й може бути їх пропагандистом
серед колег, створювати в групі, де він працює, інноваційне розвивальне
середовище, апробувати себе в ролі автора, розробника, дослідника оригінальних
підходів та
освітніх технологій, заснованих на врахуванні регіональної специфіки та
контингенту дітей і батьків. Визнання
педагогом самоцінності дошкільного дитинства та розуміння його як першого етапу
становлення особистості потребує перегляду завдань, змісту та спрямованості
педагогічної роботи. Певною мірою цьому сприяє застосування різних освітніх
технологій — дидактичних, проблемних, комп'ютерних, модульних. Проте
визначальну роль відіграє сам педагог як носій новаторських ідей. Сьогодні
педагогу доводиться освоювати нові педагогічні функції — консультанта,
порадника, аніматора, експериментатора, раціоналізатора, психотерапевта,
фасилітатора (людини, що полегшує дитині складну роботу особистісного зростання). Педагоги дошкільного підрозділу
зацікавилися інноваційною технологією «Лепбук».
Lapbooking – процес
виготовлення лепбуку як форми організації навчального матеріалу, явище нове,
але вже набуло популярності та широко використовується у всьому світі: від
Америки до Європи. Термін «лепбук» (з англійської «lapbook» –
книга на колінах) вперше використала у своїй домашній школі мати та письменниця
з Вірджинії Теммі Дабі. Ця техніка широко
застосовувалась у домашніх школах усього світу. Таммі Даббі зі свого боку
запропонувала вкласти міні-книжки в одну оригінально оформлену папку. Автор
назвала цю саморобну книгу так, тому що вся робота відображається у «книзі»,
яка може розташуватись на колінах у дитини. Звичайно, американці не винайшли
велосипед, адже подібні книжки або книжки-іграшки були завжди, але завдяки
американським домашнім школам, лепбук виділився в окремий жанр. Термін
запозичено з англійської мови, де слово «lap» має декілька
значень — «раунд», «коло», «складати», «з'єднувати внахлест», а також
«коліна». З огляду на багатозначність слова та застосування лепбуків,
найточніший переклад — «складена книга» чи «книга етапу»
Лепбук — багатофункціональна
розкладна папка, що містить ніші й кріплення для різноманітного дидактичного матеріалу за певною темою. Під дидактичним матеріалом для лепбука розуміють цілеспрямовано розроблені матеріали, для використання у освітньому процесі, які допомагають:
Ø ідивідуалізувати, диференціювати та інтенсифікувати
процес освіти (оптимальність поєднання індивідуальної, групової, колективної
роботи навчання на занятті);
Ø
посилити мотивацію навчання за рахунок використання різних видів діяльності
і джерел інформації;
Ø
формувати уміння
орієнтуватися в проблемі і шукати шляхи її вирішення (дослідження та
моделювання);
Ø
змінити характер пізнавальної діяльності дітей (підтримка особистих
намагань дошкільнят сформувати власний стиль освітньої роботи);
Ø
діагностувати помилки і оцінки результатів;
Ø
здійснювати контроль із зворотним зв'язком за наслідками діяльності дошкільника;
Ø
візуалізувати освітню інформацію;
Ø
моделювати та
імітувати об'єкти, що вивчаються або досліджуються, (лепбук може не тільки
створити модель, а й дозволяє змінити умови демонстрування, відтворивши
інформацію з оптимальним темпом її сприймання дитиною);
Ø
забезпечити доступ до мережі інформації (доступ до Інтернету, електронних
довідників і т. д.);
Ø формувати інформаційну
компетенцію вихователя, батьків і дошкільнят.
Лепбук спрямований на виконання трьох основних функцій, які
поєднують розвивальні, виховні й навчальні завдання:
v забезпечувати життєво необхідною системою знань дітей, розвивати
пізнавальну активність, актуалізувати природні здібності, формувати поведінкові
орієнтації, саморегуляцію, здатність повноцінно виконувати різні завдання в
колективі;
v формувати вміння, навички, звички,
необхідні для гармонійного всебічного розвитку дошкільника у житті, успішної
діяльності різного змісту, складності, виду, умов організації дидактичних ігор;
v формувати систему ціннісних ставлень
до природи, людей, культури, самого себе; орієнтувати на моральні норми;
виховувати інтерес до душевного та духовного світу людей.
Педагоги закладу реалізуючи
особистісно орієнтований підхід до організації взаємодії з дошкільником підвищують рівень своєї компетентності,
відтворюють в своїй роботі інновації, застосовуючи сучасну освітню технологію «Лепбук».
Немає коментарів:
Дописати коментар