середа, 15 квітня 2020 р.


Завдання з історії для 5 класу
Тема. Головні цілі пізнання минулого.
Фах історика. Що таке історичний факт,
історична особа, історичне дослідження

Опрацюйте параграф 19 підручника

 Історик -  це освічена і всебічно розвинена людина, яка вміє мислити, узагальнювати, аналізувати і висловлювати, аргументуючи, власну думку. Саме тому історик може досягти вершин у будь-якій сфері, не тільки в освіті. Хіба історики не могли б бути найкращими політиками? Адже їм, як нікому іншому, відомі всі успіхи і помилки політичних діячів минулого, та наслідки цих успіхів та помилок. Вони усвідомлюють та розуміють усі сучасні суспільні процеси.

1.      Що таке історичний факт, історична особа, історичне дослідження.
Історичний факт — дійсноподія, явище, процес, щовідтворені, реконструйованіісториком на основівідборуправдивих, важливих, на його думку, відомостей про минуле.
Історична особа (історичнийдіяч, постать) — людина, діяльність 
 «історична подія»:
Важливими завданнями істориків є: з’ясувати за допомогою джерел інформацію про певні події минулого; визначити, які події є фактами, а які – вигадкою авторів (якщо джерела є писемними або усними); з’ясувати всі обставити цієї події, тобто передумови, причини, привід до події, її суть,  результат і наслідки.
Виконайте завдання. Прочитайте уривок із історичного джерела, зробіть його аналіз за планом…
Джерело
з літопису “Повістьминулихліт” – уривок про заснуванняКиєва, про помстукнягиніОльги і про нападхозарів.
«Коли ж поляни жили особно і володіли родами своїми, — бо й до сих братів існували поляни і жили кожен із родом своїм своїх місцях, володіючи кожен родом своїм, — то було [між них] три брати: одному ім’я Кий, а другому — Щек, а третьому — Хорив і сестра їх — Либідь. І сидів Кий на горі, де нині узвіз Борич, а Щек сидів на горі, яка нині зветься Щековицею, а Хорив — на третій горі, од чого й прозвалася вона Хоривицею. Зробили вони городок [і] на честь брата їх найстаршого назвали його Києвом, І був довкола города ліс і бір великий, і ловили вони [тут] звірину. Були ж вони мужами мудрими й тямущими і називалися полянами. Од них ото є поляни в Києві й до сьогодні.
Інші ж, не знаючи, говорили, ніби Кий був перевізником, бо тоді коло Києва перевіз був з тої сторони Дніпра. Тому [й] казали: «На перевіз на Київ». Коли б Кий був перевізником, то не ходив би він до Цесарограда. А сей | Кий княжив у роду своєму і ходив до цесаря. Не знаємо, [щоправда, до якого] , а тільки про те відаєм що велику честь, як ото розказують, прийняв він од [того] цесаря,-котрого я не знаю, [як не знаю] і при котрім він цесарі приходив [туди].
А коли він вертався назад, [то] прийшов до Дунаю і вподобав місце, і поставив городок невеликий, і хотів [тут] сісти з родом своїм. Та не дали йому ті, що жили поблизу. Так що й донині називають дунайці городище те — Києвець. Кий же повернувся у свій город Київ. Тут він і скончав живоття своє. І два брати його, Щек і Хори і сестра їх Либідь тут скончалися.
А по сих братах почав рід їхній держати княжіння в полян.»

План для аналізу

1.      Визначити назву та вид джерела.
2.      Назвати автора/авторів.
3.      З’ясувати, якого історичного періоду стосується та які події/подію засвідчує.
4.      Що в цьомууривкувважаєтеісторичним фактом, а що - художнімвимислом?

Результати роботи надсилайте мені на електронну адресу @alenanevdacina@gmail.com
Або на вайбер за телефоном 0953019555

Немає коментарів:

Дописати коментар