Методична сторінка



НОРМАТИВНО-ПРАВОВА  БАЗА ДОШКІЛЬНОЇ  ОСВІТИ
 СЕНСОРИКА

Інноваційні  технології в

образотворчій діяльності

дошкільників

В умовах гуманізації суспільства зростає соціальна роль творчої особистості, здатної активно мислити, шукати, отримувати й використовувати зібрану інформацію. Як зазначено в Базовому компоненті дошкільної освіти, одним із пріоритетних напрямів виховання особистості є розвиток її творчості, особливо в дошкільні роки. У державному документі визначено, що дитина повинна прагнути відійти від шаблону, виявляти видумку та фантазію, винахідливість, експериментувати. У чинних програмах, зокрема «Я у Світі», художня діяльність розглядається як поєднання тих видів діяльності, які спрямовані на розвиток творчої активності, ініціативності, образного мислення, уяви і фантазії, вміння сприймати чарівність та унікальність навколишнього світу, берегти і творити красу.

Статус дошкільної освіти вимагає від вихователя професійної мобільності, безперервного вдосконалення власної педагогічної культури, яка є гарантом якості освіти, формування таких професійно значущих рис особистості, як ініціативність, відповідальність, самостійність і власна активність. Час говорити про нову роль педагога - не як єдиного наставника і джерела знань, а як коуча, фасилітатора, тьютора, модератора в індивідуальному розвитку дитини. Отже, педагоги не лише мають бути готові змінити ставлення до організації освітнього процесу в закладі освіти, а й здатні вже сьогодні оптимально організувати діяльність із вихованцями. 




ВИКОРИСТАННЯ ЛЕПБУКА В ЛОГІКО – МАТЕМАТИЧНОМУ РОЗВИТКУ ДОШКІЛЬНИКА

 

      Сьогодні система  дошкільної освіти  зазнає суттєвих змін. Важливим аспектом освіти  є формування  у дитини  вміння вчитися  самостійно. Перед педагогом  стоїть завдання навчити дитину ставити перед собою мету  і  завдання,  знаходити способи їх  вирішення,  а  головне  знаходити  потрібну  інформацію  для  вирішення поставленого питання серед величезної кількості джерел інформації.

Сучасній  дитині  необхідно  не  стільки  багато  знати,  скільки  послідовно  і доказово  мислити,  проявляти  розумову  активність.  Зміст  і  методи  навчання дошкільнят  спрямовані  на  розвиток  уваги,  пам'яті,  творчої  уяви,  на  вироблення вміння порівнювати, виділяти характерні властивості предметів, узагальнювати їх за певною  ознакою,  отримувати  задоволення  від  знайденого  рішення.  Коли  дитина сама діє з об'єктами, вона краще пізнає навколишній світ, тому пріоритет в роботі з дітьми слід віддавати практичним методам навчання.

       У  зв'язку  з  цим  перед  нами,  педагогами,  стоїть  завдання  пошуку  нових нестандартних  форм  взаємодії  з  вихованцями.  На  зміну  традиційному  приходить продуктивне навчання, яке спрямоване на розвиток творчих здібностей, формування у дошкільнят інтересу до творчої діяльності.

      Одним  з  перспективних  методів,  які  сприяють  вирішенню  даної  проблеми,  є   лепбук.

Можна виділити такі види  лепбуків: навчальні, ігрові, привітальні, до свята (Новий рік, день матері, Великдень, день Конституції), автобіографічні (день народження, похід в кіно, відпочинок).

       Формування логіко-математичної компетентності передбачає  пiзнавальну активнiсть у власному розвитку дошкiльника, який "цiкавиться особливостями свого сприймання, пам'ятi, уяви, уваги, мислення, здiйснює елементарнi мислительнi дiї" (аналiзує, порiвнює, синтезує, узагальнює). Сьогодення вимагає створити умови для "оволодiння дитиною початковими формами дослiдництва, експериментування, винахiдництва, щоб розвинути умiння формулювати запитальнi речення, робити спроби самостiйно вивчати навколишнiй cвiт, радiти з вiдкриття". 











Універсальний дидактичний посібник – дітям дошкільного віку:  кейс патріота «З Україною в серці»

Зміст та розуміння поняття патріотизм закріплені в Законі України «Про дошкільну освіту». У цьому законі зазначено: одним з основних завдань дошкільної освіти є «виховання в дітей шанобливого ставлення до родини, рідного краю, Батьківщини, поваги до народних традицій, та звичаїв, рідної та державної мови, національних цінностей українського народу». Зміст патріотичного виховання конкретизовано у «Національній доктрині розвитку освіти в Україні у ХХІ столітті»; «Концепції виховання дітей та молоді в національній системі освіти»; «Концепції громадянського виховання особистості в умовах розвитку української державності». Завдання громадянського гарту дошкільнят визначено в кожній освітній лінії оновленого Базового компонента дошкільної освіти та програми розвиту дитини дошкільного віку «Я у світі»

Патріотичне середовище - це не лише предметне оформлення простору в груповій кімнаті, а й гуманна й патріотична поведінка всіх учасників освітнього процесу в дошкільному закладі і в родині, що базується на взаємоповазі, взаєморозумінні, взаємо готовності до самопожертви, це готовність стати на захист національних та державних цінностей, шанобливе ставлення до захисників України, вміння сприймати досягнення і поразки в країні, як свої власні. В нашій групі тиждень тривав челендж «Від матері до доньки: люби своє». Перед батьками - учасниками нашого челенджу – стояло завдання передати традиції, культурні аспекти в фокусі поколінь: від старшого до меншого, від батьків до дітей. Важливе значення для виховання патріотичних почуттів у дошкільників має приклад дорослих, оскільки вони значно раніше переймають певне емоційно-позитивне ставлення, ніж починають засвоювати знання.

Патріотичне виховання у різновіковій дошкільній групі освітнього закладу — це багатогранний і різноплановий процес. Реалізуючи його,ми  педагоги  дотримувалися основних принципів та напрямів, підбирали цікаві та ефективні форми роботи, аби формування громадської свідомості дошкільнят відбувалося природно та невимушено.

 


Немає коментарів:

Дописати коментар