Дистанційне навчання

 

Наказ про дистанційне навчання у 2023 - 2024 навчальному році

Розклад уроків 2023 -2024


Організація дистанційного навчання для дітей дошкільного віку

Для дієвої організації дистанційного навчання пропонуємо наступний алгоритм:

1. Сплануйте роботу. 

Для цього визначте навчальний кінцевий результат, якого хочете отримати від малюків. Поставте собі три запитання: Чому я хочу навчити дітей? Яким чином вони досягнуть бажаних результатів? Яким чином я зможу допомогти їм досягнути бажаних результатів?

2. Створіть навчальні матеріали.

 Організувати навчальну діяльність вихованців дистанційно – це надати допомогу самостійно розібратися із тим, чого вони не знають і не вміють. Для цього у малюка повинні бути навчальні матеріали та завдання, посильні для його вікової групи. До навчальних матеріалів додавайте інструкції з використання, зазначайте час на виконання, рекомендації та підказки. Також, на допомогу батькам можна розміщувати мультимедійні матеріали – презентації, відеоролики, посилання, які допоможуть у вивченні зазначеної теми. Необхідно надати батькам перелік інтернет-джерел, які сприятимуть легшому засвоєнню матеріалу.

3. Враховуйте, що не всі вихованці однаково активно можуть бути залучені до освітньої діяльності. 

Потрібен індивідуальний підхід, це спрощує етап підготовки завдань й дозволяє розкрити творчий потенціал малюків.

4. Продумайте отримання зворотнього зв’язку. 

Для отримання зворотнього зв’язку радимо використовувати електронну пошту, онлайн-сервіси (наприклад освітню платформу Youtube, Viber, Skype, Whats App, Теlegram , ZOOM, тощо).

 

 

 

 

 

Поради психолога батькам під час дистанційного навчання

Поради психолога

Як оптимально організувати

дистанційне навчання дитини

 

Пам’ятка для батьків

 

Вимушене дистанційне навчання стало викликом для всіх учасників освітнього процесу: вчителів, учнів та батьків.

Зараз більшість школярів перейшло на навчання онлайн. Це правильне рішення під час пандемії, але організація навчального процесу онлайн відрізняється від очного навчання дітей. В першу чергу тим, що дітям складніше вчитися вдома. Кожна третя дитина перебуває у стресовому стані/тривозі, пов’язаній зі сформованими обставинами.

Однією зі складових стресу є втрата тієї стабільності та структурованості (зрозумілості), яка була, коли дитина мала чіткий режим, розклад і розуміння, що за чим йде. Зараз цього немає. Натомість є купа обмежень: на вулицю не ходи; мій руки; обличчя не чіпай; не гуляй; питання не став тощо.

Стрес і тривога, яку можуть відчувати діти, безумовно буде і вже відбивається на їхній пізнавальній активності (допитливості), навчальній мотивації, успішності.

Стрес — це не найсприятливіший ґрунт для розвитку. Для того щоб допомогти дитині створити позитивну атмосферу для навчання, систематизувати і структурувати (тобто зробити зрозумілим) цей процес, пропонуємо такі кроки.

1. Скласти чіткий розклад / режим.

Стабільність і зрозумілість — це те, що для дітей створює якусь зону безпеки. А адже саме в безпеці діти прагнуть розвиватися, вчитися і пізнавати світ. Складіть новий розклад для дитини. Повісьте його на видноті, намагайтеся дотримувати режиму дня (підйом в один і той же час, перерви, прийом їжі тощо). Режим позитивно позначається і на нервовій системі дитини.

2. Організувати робочу зону.

Якщо немає своєї кімнати, то хоча б свій куточок + навушники. Де будуть тільки потрібні для «цього» уроку матеріали. Усі зайві предмети, що відвертають увагу, доцільно прибрати. Також на працездатність дитини впливає світло — яскраве і холодне освітлення стимулює мобілізацію систем організму і підвищує пильність.

3. Організувати форму.

Дитина не повинна сидіти в піжамі. Вона і так навчається вдома (у дітей будинок не асоціюється з навчальною діяльністю, а більше з відпочинком). Учневі буде значно простіше надіти на себе «роль учня» і переключитися на заняття, якщо він буде одягнений у відповідний (асоціюється з навчанням) одяг. Це якась уніформа, що допомагає не забувати, де ти і що ти робиш.

4. Робити перерви.

Дитина докладає чимало зусиль, аби сконцентруватися і зрозуміти, що їй через екран намагаються донести. Енергії витрачається більше, ніж на звичайному уроці. Тому вкрай важливо, аби діти перемикали свою увагу і відпочивали між уроками (по можливості не в гаджетах). Дитині потрібно переключитися, відпочити, пограти і перезарядитися.

5. Заохочувати спілкування з однолітками.

Провідна діяльність школярів середніх і старших класів — це спілкування. Та й в цілому школярі (зокрема молодші) звикли проводити багато часу в колективі спілкуючись, тому можуть відчувати дискомфорт в ізоляції. Заохочуйте спілкування, розмови, можливо, навіть якісь ігри онлайн з однокласниками. Загалом, створюйте і заохочуйте умови, у яких дитина може поспілкуватися з однолітками.

6. Знизити очікування і вимоги.

Нові умови навчання, тиск суспільства, страхи і тривога заважають дитині розуміти і вчитися як раніше. Отже, якщо помітили, що оцінки й успішність вашого сина / дочки погіршилася — не сваріть і не тисніть, а навпаки, зверніть увагу на ситуацію. Адже це може бути однією з ознак стресу. Дитина потребує допомоги і відкритого діалогу з батьками. Дітям складно. Якщо ми ще будемо стояти у них над душею, вимагаючи тільки позитивних оцінок, то це посилить їхню тривогу, погіршить стосунки з ними. Зараз як ніколи вдалий час для перегляду і переосмислення своїх вимог стосовно дитини.

7. Мотивувати і помічати успіхи.

Не змушуємо дитину, а мотивуємо! Водночас не забуваємо відзначати її успіхи. Якщо порівнюємо, то тільки із самим собою. Навчайте дітей помічати хороше в обставинах, що склалися, розмовляйте, хваліть і підтримуйте. Ось такі базові та найнеобхідніші правила, що допоможуть правильно організувати процес дистанційного навчання.

Поради психолога учням під час дистанційного навчання

Як зосередитися на головному? 

 Поради психолога учням під час дистанційного навчання.

Навчання вдома або дистанційно з будь-якого іншого місця може бути дуже ефективним, головне – самоорганізація. Прості поради допоможуть впоратися з великим обсягом роботи і навіть навчитися отримувати задоволення від занять.

1. Перед початком заняття захистіться від усього, що вас відволікатиме. 

Передусім – мобільний телефон, навіть якщо він на вібродзвінку, навіть якщо ви плануєте тільки відповідати на СМС. Телефон треба прибрати чимдалі й діставати тільки під час перерв, про які пізніше. Також слід створити навколо себе зону тиші й спокою. Будь-яка незапланована перерва на спілкування зіб’є вас з думки й порушить той порядок запам’ятовування, який ви так довго вибудовували.

2. Фізіологічні потреби теж не мають відволікати.

Під час заняття вам, звичайно, захочеться пити – адже інтенсивна розумова діяльність викликає спрагу. Заздалегідь потурбуйтеся про запас свого улюбленого напою або ще краще – води. Уникайте енергетичних напоїв, якщо ваша мета – саме заняття. Перекус теж має бути приготований заздалегідь: проста і поживна їжа, наприклад, фрукти чи овочі. Уникайте їсти тільки солодке, залиште шоколадному батончику роль десерту – тоді й настрій підвищиться, і з травленням все буде гаразд. Зручний одяг, що не стримує рухів, комфортна температура в кімнаті – усе це теж дуже важливо.

3. Під час занять, якщо вони тривають понад годину, робіть заплановані перерви:

після кожних 45 хвилин перемикайтеся на щось інше. Краще за все походити, порухатися, можна зарядитися позитивними емоціями від спілкування з друзями (ось тут і виручить телефон), подивитися коротке відео, перекусити. Довше, ніж на 20 хвилин, відволікатися не варто – адже так можна і забути про головну мету.


Поради психолога вчителям під час дистанційного навчання

Як ефективно спланувати роботу, щоб якісно провести урок

1. Приймайте етапи онлайн-навчання

 Обмінюйтеся Вашими навчальними матеріалами з колегами. Це допоможе покращити якість освітніх послуг. Також враховуйте те, що технології мають допомагати Вам, а не замінювати.

 2. Усні відповіді та відкриті запитання

 Під час відео-конференції необхідно слухати усні відповіді учнів. До прикладу, школярі повинні пояснювати розв’язання задачі, коментувати прочитаний твір чи аналізувати дослід. Це покаже наскільки діти володіють матеріалом.

Варто ввести також відкриті питання на самостійних та контрольних роботах. Так, їх довше перевіряти але це ефективніше. Можна зробити тестовий блок на початковий рівень, а інші питання зробити з відкритими відповідями. Привчайте дітей не займатися плагіатом.

 3. У навчанні використовуйте різні методи та прийоми

 Щоб досягнути кращого результату, поєднуйте стандартні методи із цифровими технологіями. Це допоможе урізноманітнити навчальний процес. Однак, варто орієнтуватися на власні відчуття і на реакцію дітей.

 4. Оптимізуйте свій час

 Важливо планувати час уроку. Постарайтеся приділяти увагу як теорії, так і практиці і закріпленню матеріалу. Також не забувайте про спілкування на уроці. Постарайтеся виділити час і на запитання учнів.

 5. Великі завдання розділяйте на менші

 Громіздкі завдання розподіляйте на етапи з чіткими часовими рамками. Так учням буде легше й зрозуміліше опрацьовувати матеріал.

 6. Не забувайте про мотивацію

 Дітей потрібно мотивувати. Спробуйте об’єктивно оцінити урок. Таким чином, у подальшому зможете його удосконалити. Також пам’ятайте – дистанційний урок відрізняється від очного. Тому й результатів слід чекати інших.

 7. Розвивайтеся з дітьми

 Продемонструйте свої знання сучасних технологій. Будьте відкритими до нової інформації та до змін. Так зможете на власному досвіді продемонструвати, що готові до нових ідей.

 8. Спілкуйтеся з керівництвом та своїми колегами

 Досягнення дистанційних уроків будуть оцінені так само, як під час звичайних уроків. Тому довіряйте колегам і керівництву та прислухайтеся до їхніх порад.

 9. Прагніть отримати зворотній зв’язок від колег та учнів

 Зробіть опитування дистанційно або анонімно. Попросіть учнів та колег дати зворотній зв’язок. Адже відгуки від учнів, батьків та колег покращують якість уроків та збільшують зацікавленість до них.

 10. Отримуйте задоволення від роботи

 Педагог – це важлива професія для суспільства та країни. Вони своїм прикладом демонструють відкритість, готовність за  будь-яких умов навчати та розвивати учнів. Тим самим впливають на розвиток нашого суспільства.

 

Як обрати платформу та ресурси для дистанційного навчання?

При виборі платформи, інструментів та ресурсів для дистанційного навчання необхідно звертати увагу на такі критерії:

·        Наскільки ресурс та онлайн-інструмент допомагає досягнути очікуваних результатів навчання;

·        Універсальність – можливість використовувати ту саму платформу для всіх занять;

·        Зрозумілість інтерфейсу для дітей різного віку;

·        Доступність для дітей з особливими освітніми потребами;

·        Можливість використовувати на пристроях з різними операційними системами;

·        Безпечність – варто мінімізувати платформи, що збирають персональні дані дітей та педагогів.  

 

Рекомендації психолога щодо запобігання тривожності та стресу в період карантину

 

·        В першу чергу слід зберегти і підтримувати для себе і дитини звичний розпорядок і ритм дня (час сну і неспання, час початку уроків, їх тривалість, «перерви» та ін.). Різкі зміни режиму дня можуть викликати суттєві перебудови адаптивних можливостей дитини і привести до зайвої напруги і стресу.

·        Батькам і близьким дитини важливо самим постаратися зберегти спокійне, адекватне і критичне ставлення до подій. Емоційний стан дитини безпосередньо залежить від стану дорослого (батьків, близьких). Досвід батьків з інших країн показує, що буде потрібно якийсь час на адаптацію до режиму самоізоляції, і це нормальний процес.

·        Зберігати, підтримувати, культивувати сприятливу, спокійну, доброзичливу атмосферу в сім'ї. У складних ситуаціях не потрібно панікувати, слід пам'ятати, що «чорну смугу завжди змінює біла». Доброзичливе спокій членів сім'ї допоможе надати дитині впевненість, стабілізує ситуацію.

·        Намагатися регулярно спілкуватися, розмовляти з дитиною на теми, пов'язані з її переживаннями, почуттями, емоціями. Обов'язково обговорюйте найближче і далеке майбутнє. Намагайтеся будувати (але не нав'язувати) перспективи майбутнього спільно з дитиною. діліться своїми переживаннями, думками, розповідайте чесні історії з життя, в тому числі про подолання вами і вашими знайомими важких життєвих ситуацій.

·        Заохочуйте фізичну активність дитини. Стрес - це, перш за все, фізична реакція організму, тому ефективно боротися з ним дитині допоможе будь-яка діяльність, що вимагає фізичних зусиль: прибирання по будинку, фізичні вправи, спів, танці ... Намагайтеся не змушувати дитину витрачати сили на те, що ій не цікаво, але постарайтеся визначити спільно з дитиною, яким активним заняттям вона хотіла б займатися, перебуваючи вдома.

·        Намагатися підтримувати режим дня дитини (сон, режим харчування).

·        Частіше давайте дитині можливість отримувати радість, задоволення від повсякденних задоволень (смачна їжа, прийняття розслаблюючої ванни, спілкування з друзями по телефону і т. д.). 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар