вівторок, 15 грудня 2020 р.

 

Метод Lapbook допомагає розвивати дитину.

     Сучасний педагог є не лише прибічником та користувачем нових педагогічних ідей та технологій, розроблених відомими фахівцями, а й може бути їх пропагандистом серед колег, створювати в групі, де він працює, інноваційне розвивальне середовище, апробувати себе в ролі автора, розробника, дослідника оригінальних підходів та
освітніх технологій, заснованих на врахуванні регіональної специфіки та контингенту дітей і батьків.
Визнання педагогом самоцінності дошкільного дитинства та розуміння його як першого етапу становлення особистості потребує перегляду завдань, змісту та спрямованості педагогічної роботи. Певною мірою цьому сприяє застосування різних освітніх технологій — дидактичних, проблемних, комп'ютерних, модульних. Проте визначальну роль відіграє сам педагог як носій новаторських ідей. Сьогодні педагогу доводиться освоювати нові педагогічні функції — консультанта, порадника, аніматора, експериментатора, раціоналізатора, психотерапевта, фасилітатора (людини, що полегшує дитині складну роботу особистісного зростання). Педагоги дошкільного підрозділу зацікавилися інноваційною технологією «Лепбук».

    Lapbooking – процес виготовлення лепбуку як форми організації навчального матеріалу, явище нове, але вже набуло популярності та широко використовується у всьому світі: від Америки до Європи. Термін «лепбук»    (з англійської «lapbook» – книга на колінах) вперше використала у своїй домашній школі мати та письменниця з Вірджинії Теммі Дабі. Ця техніка широко застосовувалась у домашніх школах усього світу. Таммі Даббі зі свого боку запропонувала вкласти міні-книжки в одну оригінально оформлену папку. Автор назвала цю саморобну книгу так, тому що вся робота відображається у «книзі», яка може розташуватись на колінах у дитини. Звичайно, американці не винайшли велосипед, адже подібні книжки або книжки-іграшки були завжди, але завдяки американським домашнім школам, лепбук виділився в окремий жанр. Термін запозичено з англійської мови, де слово «lap» має декілька значень — «раунд», «коло», «складати», «з'єднувати внахлест», а також «коліна». З огляду на багатозначність слова та застосування лепбуків, найточніший переклад — «складена книга» чи «книга етапу»

  Лепбук — багатофункціональна розкладна папка, що містить ніші й кріплення для різноманітного дидактичного матеріалу за певною темою. Під  дидактичним матеріалом для лепбука розуміють цілеспрямовано розроблені матеріали, для використання  у освітньому  процесі, які допомагають:

Ø ідивідуалізувати, диференціювати та інтенсифікувати процес освіти (оптимальність поєднання індивідуальної, групової, колективної роботи навчання на занятті);

Ø посилити мотивацію навчання за рахунок використання різних видів діяльності і джерел інформації;

Ø формувати уміння орієнтуватися в проблемі і шукати шляхи її вирішення (дослідження та моделювання);

Ø змінити характер пізнавальної діяльності дітей (підтримка особистих намагань дошкільнят сформувати власний стиль освітньої роботи);

Ø діагностувати помилки і оцінки результатів;

Ø здійснювати контроль із зворотним зв'язком за наслідками діяльності дошкільника;

Ø візуалізувати освітню інформацію;

Ø моделювати та імітувати об'єкти, що вивчаються або досліджуються, (лепбук може не тільки створити модель, а й дозволяє змінити умови демонстрування, відтворивши інформацію з оптимальним темпом її сприймання дитиною);

Ø забезпечити доступ до мережі інформації (доступ до Інтернету, електронних довідників і т. д.);

Ø формувати інформаційну компетенцію вихователя, батьків і дошкільнят.

Лепбук  спрямований  на виконання трьох основних функцій, які поєднують розвивальні, виховні й навчальні завдання:

v забезпечувати життєво необхідною системою знань дітей, розвивати пізнавальну активність, актуалізувати природні здібності, формувати поведінкові орієнтації, саморегуляцію, здатність повноцінно виконувати різні завдання в колективі;

v формувати  вміння, навички, звички, необхідні для гармонійного всебічного розвитку дошкільника у житті, успішної діяльності різного змісту, складності, виду, умов організації дидактичних ігор;

v формувати систему ціннісних ставлень до природи, людей, культури, самого себе; орієнтувати на моральні норми; виховувати інтерес до душевного та духовного світу людей.

Педагоги закладу реалізуючи особистісно орієнтований підхід до організації взаємодії з дошкільником  підвищують рівень своєї компетентності, відтворюють в своїй роботі інновації, застосовуючи сучасну освітню технологію «Лепбук».

 

 


Немає коментарів:

Дописати коментар