вівторок, 19 травня 2020 р.


Завдання з української мови та літератури
для 5, 6 класів  на 19 травня
5 клас
Українська мова.
Тема.  Контрольний диктант № 2.
Списати. Вставити пропущені букви чи розділові знаки (за потреби)
Подивітся на наші стпи долини  пер…ліски. Скілки тут краси, яка вона різноманітна! Яке багатство барв кольорів і відтінків! Правий берег Д (д) ніпра горбистий. Горби йдуть немов хвилями. І чим далі хвиля, тим тонші, ніжніші барви накладає на неї сонце. Подвітся на першу. Тут можна рорізнити кожне дерево навіть стебло соняшника.
         Подивітся на другу хвилю. Вона сіра, як отара овець у тумані. Древа на тих горбах здаются табунами гусей, що опустилися відпочити перед далекою дорогою.
 А третя хвиля синя. Вона схожа на плюстки тендітних пролісків. На ній уже можна тільки вгадати, а не рорізнити лісосмуги прямокутники полів. Усе це ховаєт…ся в якомусь српанку.
( 102 слова)


Українська література.
Тематична контрольна робота № 5
«Рідна Україна. Світ природи»
(Є. Гуцало, М. Рильський, Гр. Тютюнник, М. Вінграновський)
Початковий рівень (правильна відповідь — 0,5 б.).
1. Повість «Сіроманець» належить перу...
А) М. Вінграновського; Б) М. Рильського;
В) Г. Тютюнника; Г) Т. Шевченка.
2. Любив малювати на снігу герой твору...
А) «Сіроманець» М. Вінграновського;
Б) «Дивак» Г. Тютюнника;
В) «Дощ» М. Рильського;
Г) «Лось» Є. Гуцала.
3.  Укажіть, який художній засіб ужито в рядках М. Рильського з поезії «Осінь-маляр із палітрою пишною…».
Осінь-маляр із палітрою пишною…
Ніжно сміється до вітру.
А Епітет;
Б порівняння;
В персоніфікація;
Г метафора.
4. Оповідання «Дивак » Гр. Тютюнника назване так тому, що головний герой
А   дивував усіх своїми надзвичайними здібностями
Б   мріяв стати космонавтом, загартовував себе для цього
В   поводився не так, як усі його однолітки
Г   був дуже розбишакуватим, усі його боялися
5.   Сашко, герой оповідання М. Вінграновського, повіз свого друга вовка
А   у столичну клініку, до найкращих лікарів
Б   в одеський зоопарк, до ветеринарів
В   в Одесу, відпочивати на морі
Г   в одеську клініку для лікування очей
6. Як загинув лось з оповідання Є. Гуцала?
А його вбили мисливці;
Б він провалився на кризі;
В його застрелив Шпичак;
Г він замерз.

Середній рівень (правильна відповідь — 1 б.).
1. Назвіть героїв оповідання Г. Тютюнника «Дивак».
2. Опис зовнішності дійової особи в літературному творі — це: 
3. Доберіть епітети до слів «річечка», «небо».
Достатній рівень (правильна відповідь — 1,5 б.).
1. Доведіть, що твір Гр. Тютюнника «Дивак» є оповіданням.
2. Схарактеризуйте риси характеру Сашка з повісті М. Вінграновського «Сіро­манець».
Високий  рівень (правильна, змістовна, цікава відповідь — 3 бали.)
  Висловіть судження про те, як треба ставитися до природи, «братів наших менших», до тих, кого приручили (за вивченими творами та власними спостереженнями).


6 клас
Українська мова.
Тема.  Тематична  контрольна робота № 6 (тест)
«Займенник  як частина мови»
І рівень (3 б.)
Завдання 1-6 мають по три варіанти відповідей, серед яких лише одна правильна.

1.Позначте речення, у якому при написанні займенника допущено помилку.
А) Дерева стоять зачаровані, жоден листок не тремтить (Л. Українка).
Б) У нас склалася особлива дружба, яка не допускала будь яких секретів один
від одного (Ю. Збанацький).
В) Над нічиєю землею щохвилини злітали ракети (Ю.Яновський).
2. Позначте рядок, у якому всі займенники пишуться через дефіс.
А) Ні/який, казна/хто, будь/чий;     
Б) хто/небудь, аби/чий, де/який;      
В) хтозна/що, казна/що, будь/який.
3. Позначте рядок, у якому всі слова є займенниками.
А) їхній, самий, такий;
Б) кожний, десь, ви;
В) щось, вона, нема.
4. Укажіть рядок, у якому всі займенники є неозначеними.
А) Якийсь, ніхто, скільки;
Б) всякий, чий, хтось;   
В) абищо, чийсь, яка-небудь;
5. Позначте рядок, у якому всі слова з префіксом ні- є займенниками.        
А) Ніколи, нічиїм, ніякого;
Б) ніким, ніщо, ніякий;
В) ніде, нікуди, ніхто.
6.      Позначте рядок, у якому всі займенники вжито в давальному відмінку.      
А) Хтозна-кому, їхньому, всякому; 
Б) мені, кожним, самому;
В) такому, цьому, стількома.
ІІ рівень (3 б.)
7. Записати правильно займенники.
Ні/про/що, хто/сь, аби/який, ні/кого, ні/від/кого, казна/що, будь/що, що/небудь, хтозна/у/кого.
8. Займенники будь/який, де/що, де/хто, що/небудь записати, знявши риску, поставити в родовому й орудному відмінках.
9. Записати особові займенники.
ІІІ рівень(3 б.)
10. На місці крапок записати заперечні займенники.
Не зустрів…, не зустрічався…, не слухав …, я не говорив…, я не бачився …, не буду чекати …, говорити було  …, … не було чути.
11. Зробити морфологічний розбір займенника у реченні
       Ранок справляв свій тріумф.
ІV рівень (3 б.)
12. Скласти опис саду (5-6 речень), використавши займенники, визначити їх відмінок.



Немає коментарів:

Дописати коментар